pondělí 29. září 2008

Co hrát #1

Her je spousta. Valí se na mě každý týden. Stále nové a nové (nebo staronové). A jedná-li se o Nintendo DS, tak dokonce i kvalitní. Kdo by to při té záplavě různých hříček čekal, že se několik měsíců budou na tuhle malou konzoli objevovat herně vyspělé a zajímavé tituly. Člověk pak neví po čem dřív šáhnout. Takhle přijdu rychle na buben. Vypadá to, že letošek je pro Nintendo DS nadmíru plodným rokem. Sand tento trend ještě bude pokračovat i příští rok, než se Nintento rozhodne přijít s novou konzolí. Zatím poslední oznámení spíše naznačuje, že Nintendo zatím plánuje jen update DSka namísto zcela nového handheldu.

A jakoby toho nebylo málo, tak na DSko existuje celá řada zajímavých her z minulého nebo předminulého roku, které bych si chtěl zahrát. A tak, abych na ně nezapomněl, si je tady pěkně všechny vypíšu. Ale jen ty skutečně nejzajímavější, neboť hrát to všechno - na to skutečně nemám čas.

Metroid Prime Hunter Tato verze Metroidu sice asi nepatří mezi ty nejlepší, ale je to bohužel taky jediný Metroid na DSku. Jen jsem bohužel slyšel, že si hodně lidí náruřivým hraním tohoto titulu zničili touchscreen.

Star Fox Command O sérii se Star Foxem nevím vlastně vůbec nic. Snad jen to, že je to jedna z postaviček ze stáje Nintenda, která se objevuje pravidelně na každé jejich konzoli. Navíc tato verze má mít i nějaké lehké strategické prvky. Tak snad uvidím.

Dragon Quest - Heroes Rocket Slime Po dlouhou dobu hráči na DSku považováno za jednu z nejlepší RPG her. A snad je tomu i dodnes. Měl jsem možnostu už tuto hru vidět a musím říct, že mne zaujala roztomilá grafika a zajímavý herní prvek s ládováním kanónu, kterým se ochraňuje město před napadením (nebo tak nějak).

Mario Vs Donkey Kong 2 - March of the Minis Roztomilá logická hra. Pokračování z GBA. Hodně pozitivních názorů a dobré reference mne přesvědčují v tom, že ačkoliv logické hry moc nemusím, tak tuhle bych si měl pořídit.

Contact Údajně velmi nezvyklé a originální RPG. Autor je tentýž člověk, který vymyslel Killer7 (Gamecube) a "No More Heroes" (Wii). Fandové vřele doporučují. Prý je to velmi originální svým konceptem dvou naprosto odlišných časoprostorových rovin (včetně odlišné grafické prezentace). Tak snad mi zbude na tuto hru čas.

Touch Detective Klikací adventura. Chtěl bych něco takového na DSku vyzkoušet. Má to hezkou grafiku, je to roztomilé (možná až moc infantilní grafika, ale určitě stylová). Jenom mne trochu odrazují názory, že mnoho řešení hádanek je v této hře nelogických.

Jump Ultimate Stars Tato bojová hra (hodně podobná Super Smash Bros. hrám) vyšla jen v Japonsku a nikde jinde nemá šanci kvůli složitému licencování postav vyjít. Je to prý úžasná záležist a pro fandy manga komixů prý povinnost. No, nejsem fanda mang komixů, ale podle videí to je velmi zajímavá bojovka i s jakými lehce strategickými prvky. Naštěstí pro majitele flash karet dobrá zprává, že skupina nadšenců dělá překlad do angličtiny.

Castlevania Portrait of Ruin První Castlevanii na DSko jsem dohrál. Toto je druhá, která ale na předcházející nijak nenavazuje. Dawn of Sorrow se mi líbilo, takže bych se i rád pustil do tohoto dílu. Problém je v tom, že tento měsíc by měla vyjít už v pořadí třetí Castlevania: Order of Ecclesia. A ta vypadá nádherně. Tak nevím, jestli kdy budu mít čas tento druhý díl hrát.

Phoenix Wright Ace Attorney Justice For All Dohrál jsem první a čtvrtý díl. Tento díl myslím v Evropě ještě nevyšel. Ale ne, že by to nějak vadilo díky (zaplaťpámbůh) neexistenci regionální ochrany. Tato série je skvělá a určitě si zahraju i díly dva a tři.

Hotel Dusk Room 215 Velmi hezky udělaná detektivní adventura. A prý není špatná. Mám moc rád hry s Phoenixem a i když Hotel je vážná hra snad se mi bude detektivní zápletka líbit. Někteří této hře říkají spíše interaktivní novela.

Rune Factory - A Fantasy Harvest Moon Harvest Moon série mně spíše nenadchla. Nikdy jsem ji sice nehrál, ale koncept starání se o své hospodářství s kravkami, prasátky a záhonky s mrkví není nic pro mne. Ale tenhle díl je prý něco trochu jiného. Je tam více RPG prvků a více akce - rozuměk bojování. Takže bych této hře rád dal někdy šanci.

Donkey Kong Jungle Climber Tuhle hru už mám a dokonce jsem ji i začal hrát. Ale pak jsem nějak od ni utekl, neboť mne zatím zaujaly jiné tituly (Mario, Zelda... konkurence je na DSku opravdu silná!). Tak se ke Kongovi snad zase někdy vrátím, protože alespoň způsobem ovládání je tato hra rozhodně velmi originální.

Freshly-Picked Tingles Rosy Rupeeland Taková jakási podivná adventura, o které se mi nepodařilo získat přiliš mnoho informací. Hráč ovládá podivného lehce síleného skřítka Tinglese ze světa Zeldy (Four Swords Adventures například). Hra nevyšla v USA a to mně nějakým způsobem těší a láká. Údajně je to tak ulítlé, že se Nintendo domnívá, že to američtí hráči nemůžou přijmout. Zajímavé.

Phoenix Wright Trials And Tribulations A další (třetí) díl Phoenixe, který jsem také nehrál. O něm platí totéž, jako o předchozím díle, který je také na tomto seznamu.

Dementium The Ward Hororových her není na DSku mnoho. Vlastně je vůbec kromě této nějaká jiná? Není to prý sice dokonalá hra, ale rozhodně neurazí a rozhodně pobaví. Tak bych ji chtěl dát šanci. Snad se nepletu a tým, který udělal Dementium má v plánu vydat další 3D FPS hru: Moon.

Soma Bringer Akční RPG tak trochu ve stylu Diabla. Teda alespoň co se týče kadence sekání a kouzlení. Je to moc hezky uděláno, v pěkně barevne manga grafice (nemohu si pomoct, ale na DSku mi tyhle infantilní grafické stylizace sednou mnohem víc než snaha o realismus). Bohužel hra vyšla jen v Japonsku a nevypadá to, že by kdy přišla do Evropy nebo USA. Pro majitele flash karty ale opět dobrá zpráva - existuje neoficiální překlad do angličtiny , na kterém se sice stále pracuje, ale už teď umožňuje si hru užít i nejaponsky mluvícím hráčům.

Final Fantasy Crystal Chronicles Rings of Fate Na poměry DSka velmi velmi hezké akční RPG plně ve 3D. A navíc s hezkým, byť snad až příliš dětským, příběhem. Snad někdy budu mít čas a energii zahrát si i tuto hru.

Dragon Quest Monsters Joker V čase svého vydání prohlášena za technicky jednu z nejlépe udělaných her. Jinak to prý herními principy připomína Pokémony. No s takovými hrami sice nemám zkušenost, ale asi i právě proto bych tento titul rád někdy vyzkoušel.

Ninja Gaiden Dragon Sword Když se tato hra oznamovala, tak už jsem DSko vlastnil a moc jsem se na těšil. Pak hra vyšla a já neměl čas ji nějak více zkoumat a pídit se po ní - měl jsem rozehrané jiné hry. Teď bych to chtěl ale změnit a tuto akčňárnu s originálním a DSku na míru šitým ovládáním si zahrát. Mimochodem to byla svého času spolu s Phantom Hourglass největší vydaná hra mimo Japonsko.

The World Ends With You Tak tohle je prý RPG lahůdka. Po dlouhé době zase originální IP od Square-Enix, kteří si prý jinak libují jen v převařování Final Fantasy a Dragon Quest. Spolu s Dawn of Sorrow od Konami je to hra, které se podačilo vklínit se mezi prvních 10 nejlépe hodnocených her na DSko. Všichni o ní pějou jen samé ódy na její originalitu, zajímavou akčnost, komplexnost, zajímavě propracovaný příběh. Že by se zrodila nová legenda? Tohle prostě musím zkusit!

Summon Night Twin Age Akční RPG a já mám tento žánr velmi rád. Tak proč si někdy nezkusit i tuto hru? Roztomilá grafika (postavy jsou prokreslené animovaneé 2D sprajty), kompletně ovládané stylusem. Jen jsem slyšel, že je bohužel velmi těžká, takže si ji asi nechám na pozdější dobu.

Soul Bubbles Velké překvapení tohoto roku. Není mnoho hezkých, milých a originálních her pro DSko, které vzniknou v Evropě. A toto je naštěstí příklad jedné z nich. Když jsem poprvé uviděl herní videa hned mi to přišlo jako reakce DSka na Locoroco na PSP. Moc se mi to líbí a určitě si tuto hru pořídím!

Final Fantasy III + IV Jsou to předělávky. Jsou to japonská RPG. Jsou plně ve 3D. Vymačkávají z hardware DS maximum. A prý jsou povinností pro každého, kdo to s RPG myslí vážně. ..... No já moc na RPG zase nejsem, ale když se všude kolem tvrdí, jak jsou to solidní (i když ne skvělé) hry, tak proč je někdy v budoucnu nezkusit. Aspoň poprvé zjistím, co je to Final Fantasy vlastně zač.

Bangai-O_Spirits Akční, puzzle, logická střílečka. Nechápu. Koukám na videa a stále nechápu. Jen vím, že tohle si prostě někdy v budoucnu musím zkusit. Mimochodem jinak velmi kritický Eurogame tomu dal 10/10!

Viva Pinata Pocket Paradise Já nevím, asi už úplně dětinštím. Ale když mně prostě ta videa, co tuhle hru provází, přijdou tak roztomilá, že si tuhle hru asi někdy pořídím a zahraju. Teď ještě ale ne. Je to příliš čerstvý titul a v obchodech se prodává příliš draho. Ale třeba přece jen neodolám a i přez vyšší cenu si budu muset postavit vlastní zahrádku s krasnými kytičkami, abych přilákal roztomilé barevňoučké Piňáty :)

Lock's Quest Realtime strategie micnutá s RPG mixnutá s ochraňuj-svůj-hrad-hrou. Na obrázcíh a videích to vypadá překrásně. První ohlasy jsou velmi pozitivní. Tak snad je to dobrá hra a snad si ji někdy taky užiju.

Dragon Quest The Chapters of the Chosen Další remake staré hry ze SNESu převedé kompletně do 3D (až na sprajty postaviček). Prý je to velmi hezká hra až na několik nedostatků způsobených prostě tím, že je to v principu hra z první poloviny devadesátých let a některých neduhů se nezbavila ani v roce 2008. Ale snad mi čas zbude to vyzkoušet na vlastní kůži.

Kirby Super Stars Ultra Squeak Squad (předcházející hra s Kirbym na DS) jsem dohrál. A nebylo to vůbec špatné hraní. Tak bych si rád vyzkoušel i tuto novou hru s malou růžovou kuličkou, která tak ráda polyká své nepřátele. Podle obrázků se mi oproti předcházejícímu dílu i víc líbi grafická reprezentace. Je jakoby více kreslená a to podle mne DSku sluší víc.

Sonic Chronicles The Dark Brotherhood První RPG od Bioware pro Nintendo DS? To snad ani nemůže být špatná hra! To prostě musím zkusit, i kdybych ani nevěděl, jak to vypadá. A při tom to vypadá parádně!

Time Hollow Jakási detektivní adventura trochu ve stylu Ace Attorney s hrátkami s časem. V rodném Japonsku slavila prý velký úspěch, a tak se Konami rozhodlo ji přeložit do angličtiny a nabídnout i hráčům v USA a Evropě.

Tak toto je zatím výčet toho, co bych si na Nintendu DS moc rád zahrál. Je to, jestli dobře počítám, rovných 30 kousků! A to se v seznamu ani neobjevily určitě další zajímavé hry, na které mi ale asi čas jen tak nezbude: Final Fantasy Tactics 1+2, hudební hry Elite BEat Agents a Ouendan 1+2, nebo různé hříčky jako WarioWare Touched nebo Rub Project a Trauma Center. Je toho skutečně velmi hodně.
A to se na mne valí nové zajímavé tituly jako Castlevania Order of Ecclesia nebo Dragon Ball Origins. A to ani nemluvě o zajímavých hrách na GBA, PSP, Wii a PC!!! Prostě JE A BUDE CO HRÁT!

Žádné komentáře: