úterý 14. října 2008

Co hrát #2

V předcházejícím "Co hrát" jsem si vypsal třicet(!) titulů na Nintendo DS, které bych si jednou velmi rád zahrál. Až už tam jsem si postěžoval, že těch her je velmi mnoho a že nevím, kdy najdu tolik volného času.
A aby toho nebylo málo, tak tady je navíc seznam her, které bych si chtěl zahrát pro Sony PSP!
Je toho skutečně strašně moc. Nestíhám ochutnat všechno. Mám pocit, jako bych stál u bohatě prostřeného stolu a já se nedokázal rozhodnout pro tu nejlépe vypadající krmi.

Grand Theft Auto: Liberty City Stories + Vice City Stories Bezpochyby jedna ze základních her výbavy každého majitele PSP. Asi není pochyb o tom, že vytvořením této hry (vlastně těchto her, protože jsou dvě) Rockstar velmi Sony pomohl zvýšit prodejnost PSP. Mne osobně samozřejmě na těchto hrách láká to, co jsem zažil při hraní PC verze San Andresa -- rozlehlý svět plný života, svoboda a možnost postupně posouvat příběh vpřed odehráním povinných misí. Bohužel mne taky odrazuje délka hraní. Prostě už na to nemám tolik času a ani to San Andreas jsem nebyl schopen dohrát.

Megaman Powered Up Tenhle remake, i když tedy obsahuje i nové levely a nové bossy, jsem už před několika měsíci začal hrát. Ale přestal jsem, protože mne nakonec už nebavilo akceptovat fakt, že Megaman má na dnešní dobu velmi omezenou škálu pohybů. Alespoň tedy ve srovnání se současnými 2D skákačkami (Mario a spol.). Prostě nemožnost si dřepnou a uhnout tak před blížící se střelou mne úplně vzala chuť v hraní pokračovat. Ale přesto bych se chtěl k této hře vrátit a "pokořit ji" :)

Syphon Filter: Dark Mirror + Logan's Shadow Údajně jedna z 3D her, která má docela zvládnuté ovládání. Což je u PSP obecně problém, a proto bych ji rozhodně alespoň chtěl vyzkoušet.

Killzone: Liberation Tuto hru už mám doma, ale ještě jsem na ni bohužel neměl čas. O koupi tohoto titulu mne přesvědčil fakt, že se autoři nesnažili pro PSP udělat kopii původního Killzone z PS2, ale šli jinou cestou a hru graficky ztvárnili v isometrické 3D grafice. To oceňuju!

Dungeon Siege: Throne of Agony Původní (tuším) dvě hry na PC mne nijak neoslovily. Ale na PSP v přenosné formě bych si to zahrál s chutí. A pokud je to spíše akčnější jako třeba Diablo, tak tím spíš si najdu volný čas!

Ratchet and Clank: Size Matters Daxtera jsem dohrál a toto je druhá 3D skákačka, která prý stojí za to. Jenom je v ní údajně více střílení než skákání. Ale to mi rozhodně nevadí.

Virtua Tennis 3 Na videoherní sporty moc nejsem. Kdysi jsem je sice hrál hodně, zejména na Amize (Grand courts 2, Kick Off, Sensible Soccer, ...), ale ty doby jsou už asi pryč a já teď spíše hraju hry s příběhem, RPG, nebo akční skákačky/střílečky. Ale jestli si znovu zahrát nějaký tenis, tak asi Virtua Tennis!

NHL 07 NHL 2003, 2004 a částěčně i 2005 jsem na PC hrál docela rád a často. Na novější díly už jsem neměl nervy, protože to bylo v lepším případě pořád to samé, v horším případě slabší než předcházející ročník. Ale na PSP bych si to zase zahrál rád. Rozhodně je to asi nejlepší hokej, který se dá na handheldu najít.

Crush Logická akční hra. Hrátky s perspektivou (něco jako v Super Paper Mariovi). Chtěl bych to vyzkoušet už jen proto, že to dělalo Zoe Mode z Brightonu.

Riviera: The Promised Land Předělávka japonského RPG z GameBoy Advance. Na GBA tato hra slavila údajně velký úspěch. Na PSP už nic převratného, ale přesto mne láká ta grafika. Je moc krásná, elegantní. Ale kdo ví, jestli na to budu mít čas.

Jeanne D'Arc Podle mnohých je to momentálně nejlepší RPG pro PSP. Co víc tedy řešit? Je třeba si to ověřít!

Disgaea: Afternoon of Darkness A další japonské taktické RPG... Údajně velmi dobré, velmi hezké a velmi vtipné. Jenomže mne odrazuje to, že se tahle hra hraje až sto hodin čistého času a postavy se levelují až kamsi k číslu 999! Mimochodem nedávno vyšlo i pro Nintendo DS.

Pursuit Force Extreme Justice Extreme Justice je pokračování prvního dílu. A prý už není tak šíleně obtížné jako předchůdce. Takže jestli po nějekém Pursuit Force šáhnu, tak urřitě po tomhle. Každopádně je to akční jízda v autech s obrovským množstvím střílení. Hollywood na PSP! To mám rád!

Patapon Další hra, která mi už leží v krabičce doma v šuplíku. Bohužel jsem ještě nenašel čas si ji zahrát. Ale určitě si ho někdy najdu!

Wipeout Pulse Druhá ze dvou wipeoutích her na PSP. Snad ji někdy budu mít čas hrát. Je to prý grafická nádhera.

Gof of War: Chains of Olympus Prý nejlepší hra na PSP vůbec. A taky je to hra, kterou jsem si koupil přímo s PSP. A přesto jsem ji ještě neměl čas dohrát.

Fading Shadows Tato hra byla mnoha recenzemi oceněna jako velké pozitivní překvapení. Základní princip "projeď kuličkou bludištěm a po cestě mačkej spínače" je starý pomalu jako samotné videohry. Ale překvapivě je to zábavné, okořeněné fantasy příběhem a ve slušivém grafickém kabátku.

Monster Hunter Portable 2nd G Toto je zatím poslední inkarnace Monster Hunter série. A tento díl zatím vyšel jen v Japonsku. Naštěstí hodní nadšenci udělali pro nejaponsky nehovořící patch s anglickým překladem. Tato hra mne zaujala velkým světem, ve kterém by se hráč snad měl pohybovat zcela volně a postupně hledat stále větší a silnější příšery a ty zabíjet (no není to zrovna pro ochránce přírody...). Hra je v Japonsku nebývale populární. Zřejmě kvůli multiplayeru, ve kterém se na porážení jedné příšery může najednou podílet několik hráčů. Díky této hře se i prodejnost PSP v Japonsku vyhoupla v žebříčcích před Nintendo DS!

Echochrome Prostě: Logická geometrická hra, která hodně slibovala, ne tak úplně vše splnila, ale já bych ji pro svůj originální koncept rozhodně chtěl vyzkoušet.

Crisis Core: Final Fantasy VII Jedna z nejvíce opěvovaných her na PSP. Jedna z her, která velkým dílem podpořila prodejnost PSP. Jedna z nejvýpravnějších her na PSP. A navíc další spin-off Final Fantasy série.

Hot Shots Golf 1+2 Golfová série, která v Evropě vyšla pod názvem Everybody's Golf. Asi nejlepší golf na PSP. A golf jako takový je velmi vhodná hra pro handheldy. K ukrácení dlouhé chvíle není nic lepšího než si virtuálně zahrát několik jamek.

Secret Agent Clank Jestli si na PSP zahraju Ratchet and Clank, tak si pak prostě budu muset zahrát i toto volné pokračování, ve kterém je hlavním hrdinou malý robůtek Clank.

Space Invaders Extreme Tato hra je i na DSko, ale myslím, že široký displej a trochu lepší grafika mne jednou donutí si ji spíše zahrát na PSP.

Takže celkově to je 25 her. Je jich méně než na Nintendu DS, ale i tak je to úctyhodně číslo. Přesvědčuje mne o tom, že PSP je rozhodně platforma, na které existuje řada velmi atraktivních titulů, u kterých asi budu trávit ještě hodně času.

Žádné komentáře: