úterý 21. dubna 2009

Heavenly Sword podruhé

Už jsem o této hře psal. Též jsem uvedl, že jsem ji ještě neměl tu "čest" dohrát. No nakonec to už není pravda a mně se ji podařilo zdolat. Vlastně to ani nebyl takový oříšek. A to díky zcela lineárnímu designu úrovní, nemožnosti se kdekoliv zaseknout, a v podstatě i velmi nízké obtížnosti (hrál jsem na normál). Tedy s výjimkou souboje s finálním bossem. Který je jako políček do tváře. Velmi bolestivý.

V podstatě se na mém hodnocení z minula nic podstatného nemění. Hra je celkem nepodařenou nápodobou God of War a ačkoliv se velmi snaží nedostatky schovat za docela líbivý grafický kabátek, čouhá tomu sláma z bot. Hra není nudná jen díky tomu, že se dá v pohodě dohrát tak za pět hodin čístého času. Možná když jste hodně nemotorní tak za šest.
Podobne jako v God of War je hráč vržen do neustálé akce a nucen mačkat tlačítka útoku pro vytváření různých bojových "komb" jako o život. Problém je v tom, že tam kde God of War nabízí Kratosovo charisma, tam Heavenly Sword má jen zoufale nevěrohodnou zrzavou bojovnici, i když prsatou a hezky vymodelovanou.
Tam kde God of War nabízí nápadité souboje s velkými příšerami, tam Heavenly Sword nabízí.... nic. Ve hře se nic takového nevyskytuje. A to je moje největší výtka. Jako hráč sice vládnete legendárním magickým mečem, ale epických soubojů s nějakými pořádnými protivníky se nedočkáte. Místo kolosů, chimér a obrů se tady setkáte jen s teplým perverzním hubeňourem preferujícím práci s meči (takový létající křovinořez) a neméně perverzní hadí ženou s piercingem v jazyku. Slabota. Velká slabota.
Heavenly Sword to kompenzuje velkým množstvím generických vojáčků k zabíjení. Skutečně velmi velkým množstvím. Stovky? Tisíce? Ale k čemu to, když se právě u davových scén ukazuje umělá imbecilitia protivníků v tom nejhorším světle.

Dost otravný je i poslední souboj s hlavním záporákem. U poctivých akčních her je zvykem, že hlavní boss má několik fází a v průběhu posledního zápasu tak bojujeme prakticky proti několika různým postavám. Bohužel toho se zde taktéž nedočkáme. Souboj má sice tři fáze, ale záporňák je stále stejný. Prostě ho jen musíme třikrát zmlátit, aby z něho konečně vyletěla jeho černá duše.

Těch záporů, které na hře shledávám je mnohem víc. Další jen ve zkratce:

- Designéři vyřešili problém s nápovědou, kam má hráč střílet do katapultů, hodně tupě: Prostě ta utočná bojová monstra, která by měla vzbuzovat hrůzu, zepředu nesou velké blikající oranžové terče. To aby to hrač nepřehlídnul, kde je jejich zranitelný bod. Bravo a bod za tupost stavitelům! :-)

- Spoiler!!!! Po celém tom pachtění hráč v závěru shlédne cutscénu, kde uvidí, jak jeho hlavní postava umírá. WTF??? Co to? Proč to? Jak to, že umírá? Vždyť jsme proboha všechny zachránili, všechno vybili a hlavního zlouna poslali do pekla. A při tom nás nijak viditelně nezranil. Rozhodně ne více, než u jakéhokoliv předcházejícího souboje. Ne ne.... "The Hero must Die", rozhodli scénáristé. Závěrečná scéna tak může aspoň nasadit korunu tomu celkovému patosu. A tak se i stalo.

- Hlavní zaporňák byl pro mně nejcharismatičtější postavou celé hry. A na cutscény s ním jsem se doopravdy těšíl. Ale jak to? Neměla by to být hlavní kladná postava, kdo by měl tlačit hru vpřed?

- Hra je naprosto lineární. Chodba, koridor, ulička, aréna. Nikde nejde ustoupit, nikde udělat odbočku. No budiž. Ale vyznívá to velmi legračně, když nás designéři nejdříve navnadí několika dlouhými průlety nad promodelovaným velkým městem, aby pak kamera bezpečně sklouzla k malému mostu a hlavní hrdinka byla postavena na jeho začátek. Celý level je pak jen o tom, že se máme přes tento most probít na druhou stranu. Nic víc.

- Hra je svým rádoby vážným vyzněním až směšná. Je zřejmé, že se chce zalíbit jak západnímu, tak i východnímu (japonskému? čínskému?) hráči. Už jsem to psal minule, tak jen rychle: Všichni jsou vážní až za hrob, všichni se mračí do kamery a pronášejí fatalistická poselství. Jediný kdo je zábavný a paradoxně i lidský je hlavní záporňák - má tužby, vášeň, nenávist, je cynický, krutý... Prostě je fajn ;-)

A pozitiva? Je to snadné, je to krátké, takže se s tím člověk nebude nudit a babrat moc dlouho. Má to hezkou grafiku a solidní animace (ve hře průměr, v cutscénách velmi krásné). Má to velmi (ale skutečně VELMI!) hezky udělané kouřové efekty - hezčí jsem ve hrách ještě neviděl. Má to hezké davové scény. A má to hezkou zrzavou dlouhovlasou ženskou s velkým mečem :-)

Hře dávám pět zlomených nebeských mečů z deseti. Neurazí to, ale platit bych za to nechtěl.

Žádné komentáře: